Dagens mamma!

Jag är egentligen inget stort fan av Pink, men jag tycker att hon är en stark kvinna och nu även mamma. Hon är också en hälsosam förebild, i mina ögon, kroppsligt sett. Hon ser stark ut och måste ha en grym kondition för att orka göra ett sådant här uppträdande!

Hon har även tagit det lungt med att komma i form efter sin graviditet och (till skillnad mot andra kändismammor), som ni ser, tränat upp sig till en stark kropp igen! Jag önskar att fler mammor fokuserade på att bli starka och stabila i sina kroppar FÖRE att fokusera på att gå ner i vikt. På utbildningen för 14 dagar sedan så nämndes 1 år (år!) som ett bra mått på att ha gått ner alla kilon efter en graviditet. För vissa går det fortare automatiskt, men man ska inte stressa med vikten för mycket tycker jag. Tänk även på att huden behöver tid på sig att återhämta sig så vill man inte ha en hängande påse som mage så bör man fokusera på att stärka upp transversus (den djupa tvärgående magmuskeln som ”lappar ihop” en magmuskeldelning) med hjälp av plankövningar bl.a och minska i vikt successivt.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

