Mitt 2012

Det har varit ett omtumlande år. I år fick jag tummen ur och startade eget företag. Ett stort steg för mig och det är något jag aldrig ångrat. Det har varit mycket jobb, jag har lärt mig otroligt mycket och lär mig hela tiden något nytt. 2012 har varit ett mycket utvecklande år, både personligt och arbetsmässigt. Jag har vidareutbildat mig inom Kettlebells och träning under/efter graviditet. Jag åkte iväg på en mycket efterlängtad resa för att utbilda mig i Bootcamp samt få inspiration till mina klasser. I maj fyllde min son ett år och det var även då jag hade som mål att vara i toppform. Träningsmässigt var första 6 månaderna jättebra, medan andra hälften varit katastrof. För dålig planering och oerhört mycket jobb har resulterat i en trött och svag kropp. Men 2013 blir mitt år 😉 Korta och effektiva pass kommer fortsätta att vara mitt val när det gäller träning och kosten ska vara så enkel och okomplicerad som möjligt. Jag kommer att fortsätta utveckla mitt företag, ett steg i taget, och gå min egen väg. Jag har funderat mycket på vilken väg jag vill ta med mitt företag och om jag lyssnar på min magkänsla så är det en alldeles egen väg, där jag inte vill vara någon härmapa eller tvinga mig själv att ”sälja ut mig” för att få gratisprylar eller bli mer känd. Jag litar fullkomligt på min egen förmåga att åstadkomma storverk. År 2013 kommer bli så mycket bättre i alla avseenden, det ska jag se till 🙂

Gott nytt år på er!

När man inte får träna…

…så är det så klart det man helst vill. Har lyckats med bedriften att tappa min röst helt p g a en förkylning + halsont. Halsont är en ”No no” när det gäller träning, eller mer ansträngande motion. Och jag som såg fram emot min ”ledighet” (man är aldrig helt ledig som mamma och egen företagare) så att jag skulle komma igång med min egenträning bl.a. Istället måste jag nu sitta och försöka få tag i vikarier till veckans klasser (3 st) då jag inte är i form (funderade på att leda klasser ändå men insåg snabbt att jag inte skulle kunna göra ett bra jobb utan min röst). Tråkigt men sånt är livet. Jag tror på allvar att livet ibland jävlas med en extra mycket för att lära oss en läxa. Oavsett vad det kan handla om så handlar det i slutändan om att lära sig göra om, och göra rätt.

Så, under tiden som jag tycker lite synd om mig själv så ska jag passa på att leta ny grym musik till mina klasser, planera min vår och undvika att prata (måste vila rösten..). Och dricka ingefärste med honung, då det sägs bota halsont.

Hoppas ni håller er friska!

Planka vecka 9+ 10!

Har precis kommit hem från en utlandsresa med väldigt dålig wifiuppkoppling samt lite tid till att sitta ner och skriva. Jag hoppas dock att ni ändå plankat på, ni som kört från vecka 1 eller om ni hoppat på senare. Här får ni de sista plankorna för den här gången. Se till att göra de så korrekt som möjligt, börja från knäna om ni så behöver men slarva inte med tekniken! Till nästa år ska jag försöka få mer tid till att filma mig själv när jag lägger ut övningar åt er. Den här termninen har varit helt galen och bloggen har inte varit en prioritering (som ni märkt).

Jag har så smått börjat med min plan mot toppformen genom att göra en hälsoanalys så att jag vet var jag utgår ifrån (i fett% vs muskelvikt), haft rådsamtal med en PT som hjälp mig komma fram till HUR jag ska sätta upp mina mål. Och man kan ju inte göra allt samtidigt (inte jag i alla fall, har aldrig funkat särskilt bra) så jag tar ett steg i taget. Det enda jag vet är att jag KAN göra jobbet och att det faktiskt inte var så längesedan min kropp kändes stark och jag kände mig nöjd med mig själv. Och med den här videon i bakhuvudet så ska jag nu köra ett pass i vardagsrummet. No excuses!

Dagen då instruktören bröt ihop!

Ett av de jobbigaste orden för mig att säga är ” hej då”. Speciellt om jag vet att jag aldrig mer/ det kommer dröja att få träffa de/den jag säger det till. Och idag var dagen då det var dax att avsluta Mammabootcamp för i år. Vissa av er har jag lärt känna lite mer, då ni varit med sedan starten i mars/april/maj. Och jag är så stolt över er! Bröt ju ihop i salen ikväll när jag fick en present från fina Karin W (Tack för godiset!) och kunde inte sluta gråta. Sitter nu åter och bölar här i soffan….ja, ni vet 😉 Tycker det är jättetrist att dessa klasser är slut för den här gången och även om jag vet att jag kommer köra igång i mars någon gång igen så kommer det ju förmodligen vara med andra mammor. Så jag vill passa på att tacka er ALLA som varit med under vår/höstsäsongen så jättemycket! Vissa av er har kört långt för att träna med mig (Järfälla, Kungsängen, Kallhäll,Viksjö, Jakobsberg, Täby) och några har även tagit sig hit med pendeltåg från söder och t-bana från Fridhemsplan/St Eriksplan. Jag är så tacksam över att ni valt att träna med mig och att ni kommit med er positiva energi och jävlar anamma, trots sömnbrist, ömmande bröst och alla hormoner som hör till när man ammar/ är nybliven mamma. Jag har fått så mycket fin feedback från er under tiden och det har varit helt fantastiskt att få leda er alla och se hur grymt starka ni har blivit. Jag hoppas att ni fortsätter med er träning så att ni orkar med livet som mamma lite bättre, och att ni tar hand om er. Självklart hoppas jag att vi ses i andra sammanhang men om inte så lycka till med resten av er föräldraledighet, era jobb och era liv. Kom ihåg att ni orkar så mycket mer än ni tror och att ingenting är omöjligt om man bara ger sig f*n på det 😉

En stor kram till er alla!image

Om 6 månader…

…så vill jag åter vara i toppform! Har under hösten jobbat alldeles för mycket och min kropp har tagit stryk. Det handlar inte ens om vikten längre (har inte vägt mig på över 2 månader) utan om att jag känner mig svag och trött. Planen är att vara i toppform på sonens 2-årsdag 😉

Kommer att dela in perioderna i 6-veckor åt gången och tänker först och främst fokusera på att styrketräna och bygga upp mig. Jag har därför bestämt mig för att dra ner på de klasser jag leder till våren, främst spinning, då jag känner att jag tappar för mycket muskler av det samt att jag inte längre känner kärlek för de klasserna.

Jag måste även sätta igång med min träning inför min Kettlebellcertifiering i Maj och då behöver jag TID att öva och nöta in tekniken.

Jag har även bestämt mig för att blogga om den här resan för att visa att allt går om man bara vill, men att ingenting är gratis och att det inte finns några som helst genvägar. Så ni kommer att få läsa om alla känslor och tankar under tiden.

Vill man så kan man!

Planka vecka 8!

Här får ni en ny sidoplanka att jobba med: Gör 15st/sida x 3 varv + valfri rak planka m rörelse på det (t.ex. de här )

Kör!