Planka vecka 9+ 10!

Har precis kommit hem från en utlandsresa med väldigt dålig wifiuppkoppling samt lite tid till att sitta ner och skriva. Jag hoppas dock att ni ändå plankat på, ni som kört från vecka 1 eller om ni hoppat på senare. Här får ni de sista plankorna för den här gången. Se till att göra de så korrekt som möjligt, börja från knäna om ni så behöver men slarva inte med tekniken! Till nästa år ska jag försöka få mer tid till att filma mig själv när jag lägger ut övningar åt er. Den här termninen har varit helt galen och bloggen har inte varit en prioritering (som ni märkt).

Jag har så smått börjat med min plan mot toppformen genom att göra en hälsoanalys så att jag vet var jag utgår ifrån (i fett% vs muskelvikt), haft rådsamtal med en PT som hjälp mig komma fram till HUR jag ska sätta upp mina mål. Och man kan ju inte göra allt samtidigt (inte jag i alla fall, har aldrig funkat särskilt bra) så jag tar ett steg i taget. Det enda jag vet är att jag KAN göra jobbet och att det faktiskt inte var så längesedan min kropp kändes stark och jag kände mig nöjd med mig själv. Och med den här videon i bakhuvudet så ska jag nu köra ett pass i vardagsrummet. No excuses!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

