Ät gott och nyttigt!

Många tycker att det är så svårt/jobbigt att välja bra mat, som dessutom ska smaka gott. Det är som att hälsosam mat känns tråkig och smaklös. Men det behöver inte vara så svårt, faktiskt! Igår gjorde jag fiskbiffar (2 burkar tonfisk mals ner tillsammans med 400g lax i en matberedare, tillsätt salt och peppar, kör i någon minut, sedan steker du dem i rapsolja, någon minut på varje sida och du har ett par goda biffar att inta). Har saknat sötpotatis, så jag köpte 2 st igår. Den ena åt jag till middagen, och den andra till dagens lunch. Bara att skiva dem och steka i ugnen med lite olja,salt,peppar. Blir hur gott som helst! Och så lite grönsaker på det. Igår körde jag  1 1/2 tomat och idag skivade jag en paprika. Vill man ha lite sås till kan man pressa ner en vitlöksklyfta i lite turkisk yoghurt el naturell créme fraische, lite salt och så är det klart. Du har en god vitlökssås till din rätt! Annars gillar jag Ajvar som sås just nu.

image

Enkelt, gott och nyttigt!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

