Utvärdering vecka 3

Den här veckan har jag testat kroppen för att se om den håller för träning. I måndags hade jag en spinningklass, där jag snabbt märkte att jag inte kunde få upp pulsen för mycket utan att börja hosta. Så jag tog det lungt och fick peppa deltagarna på andra sätt. Jag har genomfört alla mina 5 fasta klasser den här veckan och även fått till 2 st egna träningspass. Det fick bli fokus styrka för min del då jag inte är i form för mer pulshöjande aktiviteter. Jag testade min Casall balance trainer för första gången i torsdags och kommer definitivt köra med den minst en gång i veckan nu.

Teknikträningen med kettlebells har inte blivit av och jag funderar på att skjuta fram certifieringen till hösten istället. Jag har för mycket jobb på gång och har inte den tid jag behöver lägga ner på teknikträningen.

Kostmässigt så har jag inga problem under veckodagarna men när helgen kommer så är det lätt att man äter något bara för att det är helg. I helgen var det kalas på lördag och då blev det en bit tårta och några toffifee. Idag var det fika med tårta,donuts och toffifee igen…Fick dock ont i magen av tårtan och donutsen (är inte van vid vetemjöl längre) så tur att det inte är kalas varje helg. Jag måste ändå tillägga att jag inte känner någon stress över detta eller skuldkänslor ”för att jag ätit dåligt” då jag tycker att jag sköter mig 70% av tiden. Och hos mig så är det HELHETEN som räknas. Jag behöver inte räkna kalorier eller väga min mat då jag nu lärt mig hur mycket/lite jag behöver äta för att hålla mig stabil, eller om jag vill tighta till mig så vet jag exakt hur jag ska göra. Just nu VÄLJER jag att äta så bra mat som möjligt, men blir jag bjuden på sötsaker så tackar jag inte nej. Jag äter och njuter med måtta 😉 Fokuset ligger just nu på att kunna träna fullt ut igen så att jag kan återfå min starka kropp igen.

Nästa vecka blir det extra mycket inspirationsträning då jag ska på NIKE Blast. Jag ser fram emot att gå på föreläsningar och att träna för duktiga instruktörer samt inspireras till att bli en bättre version av mig själv. Nu är det dax för mitt absoluta favoritmål på kvällen. Jag äter i stort sätt samma sak varje kväll. Jag har det som en liten ”varva ner” ritual. Jag gör 2 st knäckemackor med Wasa sport + knäckebröd, 1-2 kokta ägg+ citronmajonnäs och en kopp te. Sitter oftast i soffan och kollar på en bra serie till det.

Jag ser fram emot nästa vecka 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

2 Responses to Utvärdering vecka 3

  1. fredrik says:

    Ses i veckan ser i fram i mott det

Kommentera

