Utvärdering vecka 5

Bättre sent än aldrig! Har inte haft tid m bloggen men en liten snabb genomgång av förra veckan:

Egenträning: 2 av 3 planerade pass. Var väl lite väl optimistisk med tanke på att jag inte haft många luckor i min kalender. På lördagen hade jag inspirationsdag hela dagen från 7.30- 16 och fick träna ett extra pass där men den var inte planerad så den gills inte 😉

Kost: Skötte mig bra fram tills torsdagen och då var det en invasion av choklad 4 dagar (!) i rad. Kände mig väldigt pigg och stark på söndagens träningspass så jag antar att jag kunde ta i lite extra p g a chokladen 😉

Har kollat igenom mitt schema framöver och det kommer bli mer och mer jobb så det gäller att se till att genomföra mina träningspass som planerat för att orka. Jag har medvetet valt att jobba mer på min instruktörsroll och spinningklassen på måndagar är egentligen den enda klassen som jag ”måste” köra på själv. I alla övriga klasser (core/bootcamp/kettlebells) har jag valt att jobba med min pedagogik och att ta mig tid till mina deltagare genom att få dem att känna att de får ut det lilla extra när de kommer till mig. Mycket fokus på teknik, andning, kroppskontroll! Många instruktörer glömmer lätt att det inte är meningen att VI ska stå där framme och köra skiten ur oss (visst, ibland behövs det i t.ex. dansklasser och spinning) utan vi ska vara där för att vägleda och se till så att våra deltagare gör övningarna korrekt och för att ge dem utmaningar så att de kan känna att ”shit, jag är starkare än jag trodde” efter klassen. Det är iaf mitt mål 😉

Annars tänker jag mycket på mina PT onlinekunder som kämpar mot sina mål. De flesta behöver några veckor på sig för att ”komma igång” och få in en bra vana. Sedan gäller det att tänka långsiktigt och inte ge upp bara för att man har en dålig dag/vecka. Det handlar om att vara bestämd och verkligen tänka på sitt mål de dagar man tvekar. Varför gör jag det här? Är jag beredd att lägga ner så mycket jobb som krävs för att nå dit? Och att fokusera på de framsteg man gör och inte stirra sig blind på allt det man inte gjort/kan.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

