Du kan, om du vill!

Idag hade jag ett intressant möte med en av mina förebilder inom träningsvärlden. Jag var rejält nervös innan men det visade sig att den här gurun var en människa han också 😉 Vi satt och fikade och jag fick en hel del att tänka på efter. Jag tror ju att jag är mer självsäker än vad jag är och är min största kritiker. Saker som jag vill jobba med, men inte känt mig redo för, har jag inte vågat ta tag i p g a olika orsaker. Men så fick den här pratstunden mig att känna att; Fuck it, jag är bra och jag har kunskap och erfarenhet att hjälpa människor så nu skiter jag i att man bör ha gått vissa utbildningar för att bli vissa saker utan tänker mer lita på min egen förmåga. Äntligen känner jag också att jag pratade med någon som FÖRSTOD min filosofi kring träning. Någon som vill utvecklas och inte stanna kvar och köra exakt samma övningar som alltid har körts. Någon som VÅGAR vara annorlunda. Jag har alltid dragit mig för att göra som alla andra. Det har nästan blivit en grej hos mig. Bara för att slippa följa normen. Så jag brukar tänka tillbaka på den tiden då jag inte såg så ljust på framtiden. Där jag inte visste vad jag ville jobba med, vad jag hade för ”talang”. Men som kom det, plötsligt, en dag. Den dagen jag bestämde mig för att ändra livsstil och börja må bra. Sluta tycka synd om mig själv, hata min kropp och tröstäta skräp. Nu ser jag mig i spegeln och tänker: Bra jobbat Gabbi! Nu har du viljan,erfarenheten och kunskapen att hjälpa andra som är där du själv var för ca 10 år sedan. Innan de vågar ta steget och innan de ens tror att de är KAPABLA till storverk. Tro mig när jag säger att om jag kunde så kan du också. Så nu ska jag börja planera nya samarbeten med folk som vill utvecklas och som fram för allt låter MIG utvecklas. Färdig blir man aldrig men jag ser fram emot att lära mig mer och mer för varje dag.

Nu dax för jobb!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Du kan, om du vill!

Lämna en kommentar